1 Şubat 2018 Perşembe

Ocak Ayı Ajandası | Neler Okudum? #2018

   

Merhaba Sevgili Okuyucu,

  Eğer 'Merhaba Blog' yazımı saymazsak bu sizlerle paylaştığım ilk yazı olacak! 2018 yılının ilk ayını atlattık. İlk aylar genelde 'Bol bol kitap okuyacağım, planlı olacağım, şu dizileri izleyeceğim..' cümleleriyle geçer. Nitekim kitap açısından öyle olmasa da film açısından benim için oldukça verimli bir ay oldu. Sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyorum.
 Bu yazımda sizlerle ocak ayında okuduklarımı,  favorilerimi paylaşacağım.
Sizler de ayınızı nasıl geçirdiğinizi ,önerilerinizi yoruma bırakmayı unutmayın. Ayrıca buradaki tüm kitapların yorumlarını instagram hesabımda (@regularbooks) bulabileceğinizi hatırlatayım. 

Bu Ay Neler Okudum?

Bu ay toplam da beş kitap okudum. Bu yıl büyük okuma hedeflerim olmasına karşın pek tatmin edici bir sayı olmadığı doğru. Şubat ayında bu sayıyı ikiye katlamış olmayı umuyorum! Şimdi okuduklarıma göz atalım. 



  1. Anna ve Fransız Öpücüğü (4.5/5) *
  2. Kusurlu (4.5/5) *
  3. Küçük Şeyler: Londra Tatili (3.5/5)
  4. Hep Sonradan (4.5/5) *
  5. Asla Pes Etme (3/5)

  • Anna ve Fransız Öpücüğü - Stephanie Perkins (Yabancı Yayınları)
Puanım  : 4.5/5 
  


  Bu ay okuduğum ilk kitap diğer kitapları Lola ve Komşu Çocuk & Isla ve Mutlu Son kitaplarıyla da gönlümü fethetmiş olan yazarımız Stephanie Perkins'den Anna ve Fransız Öpücüğü oldu. Gençlik, aşk türüne koyabileceğimiz bu kitabı ben çok beğendim oldukça tatlı buldum. Konusunsuna değinecek olursam, 
Amerika'da yaşayan Anna'nın okumak için Paris'te Amerikan okuluna gitmesiyle başlıyor kitabımız. Anna,yan odasında kalan Meredith'le tanışmasının ardından onların arkadaş grubuna katılıyor ve tabii sonra St.Clair ile tanışıyor. 


  • Kusurlu (Flawed #1) - Cecelia Ahern (Dex Yayınları) 
Puanım : 4.5/5


  Uzun zamandır okumak istediğim ve fuarda edinip hemen okuduğum Kusurlu, sevdiğim seriler arasında yerini aldı gibi duruyor. Akıcı dili, şimdi ne olacak merakı bir an olsun dinmedi. İkinci kitabı okumak için sabırsızlanıyorum Konusuna değinecek olursam,
Celesitne muhteşem, olması gerektiği gibi. Çünkü bir suç işleyecek, hata yapacak olursanız Divan'da yargılanıyorsunuz ve hatanıza göre bir yerinize 'Kusurlu' damgası yiyorsunuz. Kusurlu damgası yiyenler dışlanıyor ve ayrı tutuluyor. Celestine'in sisteme inancı tam, bir yere kadar..


  • Küçük Şeyler: Londra Tatili - Merve Nur Sönmez (Parga Yayınları)
Puanım : 3.5/5 


 Yazarımızın göndermiş olmasıyla beraber okuduğum bu kitap beni pek tatmin edemedi maalesef. Yazım hataları ve kitabın Londra'da geçiyor olmasına karşın Londra'yla alakalı hiçbir unsur bulundurmaması en büyük sebeplerden. Konusuna değinmem gerekirse,
Rüya'nın, en yakın arkadaşı Andrey ile birlikte dil eğitimi almaya İngiltere'ye gitmesini, yaşadıklarını anlatıyor kitap. 


  • Hep Sonradan - Ezgi Durmuş (Destek Yayınları) 
Puanım : 4.5/5


 Yine yazarımızın göndermiş olmasıyla okumuş olduğum bu kitap, beklentilerimi karşılamakla kalmayıp üstüne bile çıktı. Bir an önce yazarın ilk kitabı Ya Da Biz Masal Olsak'ı da edinmeyi planlıyorum. Konusuna değinmem gerekirse,
Yayınevinde çalışan Eylül, yine yayınevinde çalışmakta olan Deniz ile birlikte. Kitabımız Eylül ve Deniz'in ilişkisinin yanı sıra asıl olarak Eylül ve annesini konu alıyor. Yine bunların yanında bir sürü konuya da değiniyor. 


  • Asla Pes Etme - Mukkader Gemici (Dergah Yayınları)
Puanım : 3/5 



 Katıldığım yarışma sebebiyle okuduğum, ayın son kitabı olan Asla Pes Etme maalesef keyif alarak okuduğum bir kitap olamadı. Belki sebebi içinde 12 hikaye olması, bir süre sonra sıkmasıdır bilemiyorum. Konusundan bahsetmiyorum çünkü kitabımız 12 hikayeden oluşuyor. Ben sadece ilk hikayeyi çok sevdim. O da kitaba adını veren hikaye zaten. 



Bu ayın favori kitaplarını seçme zamanı! Hiç bir kitaba 5 puan vermediğimi geçecek olursak favorilerim Anna ve Fransız Öpücüğü, Kusurlu ve Hep Sonradan oldu. Üçü de sizlere gönül rahatlığıyla önerebileceğim, şans verebileceğiniz kitaplar.








Yazımın sonuna geldik! Bir dahaki Bu Ay Okuduklarım yazımda buraların iki katı kitapla dolacağını temenni ediyorum. :D


Bu ayı kaç kitapla kapadığınızı yoruma bırakmayı unutmayın.
Umarım yazımı beğenmişsinizdir. O zaman bir sonraki yazımda görüşmek üzere!


Bana buralardan ulaşabilirsiniz ;
Instagram :
  • @regularbooks (kitap hesabım/bookstagram
  • @dilrubakaplan (kişisel hesabım)
Mail :
  • dilrubakaplan11@gmail.com 
  • myregularbooks@gmail.com













1 yorum: